Jom Klik...

Sabtu, 11 April 2009

BALIK KAMPUNG...

Baru je hari ini aku dapat luangkan sedikit masa tuk corat coretkan cerita aku di blog ni setelah beberapa hari yang lepas aku kurang sihat..takde apa cerita yang bes kali ni..
sabtu minggu lepas aku balik melaka..dah lama aku tak balik melaka menjenguk keluarga ku di sana... pejam celik pejam celik rupanya hampir 2 bulan aku tak balik melaka...masa aku di JB dulu bila aku pejam dan celik semula aku dah di melaka semula....cepat betul masa berlalu..

Cik abang mengajak aku bertolak ptg kerana pagi cik abang aku nak servis kete....
Pas asar aku pun bertolak...

Sukanya Cik Abang highway tak busy...
Dalam kete bermcm2 perangai anak2 aku buat...dah pasang tv pun masih melompat lompat dlm kete...


Edraqee bergaya dgn spek itam aku..

Ewan sukalah nak balik melaka..dapat jumpa geng sepupu dia kat sana...

Edraqee termenung sekejap.. dlm hati agaknya dia kata 'tak sampai2 lagi ker'....

Sampai seremban ujan lebat sangat...cik Abang drive hanya 40km sejam ajer... cadang nak sampai sblm maghrib tak sempat..
Sampai di melaka perut pun dah lapar...Ewan ajak mkn ikan bakar di Alai di Restoran Ala Kassim...Ewan kata dah lama tak mkn sotong grg tepung..
Setibanya di medan Ikan bakar tu aku menelefon Emak dan Ayah untuk sama2 mkn mlm di restoran ikan bakar tu...
Sambil menunggu Emak Dan Ayah sampai aku dan Ewan pun orderlah sotong grg tepung tu..
10 minit pas aku order Emak dan Ayah serta cucu nya kasih pun tiba di restoran...

Sotong goreng tepung ni memang sedap dan susah nak lupa kalau dah start mkn..



Emak dan Ayah aku serta cucunya Kasih duk rileks pas menjamu ikan bakar...
Pas mkn aku pun balik kerumah mak dan sesampainya di rumah cik Abang terus merebahkan dirinya di katil kerana tak tahan mengantuk...
Pas siapkan Anak2 aku pun berborak dgn mak sampai pukul 1 pagi..
Keesokkanya pula aku sambung lagi berborak sehinggalah ptg dan aku pun bersiap untuk pulang ke shah Alam semula....

Semasa pulang jalan di Highway dah mula jem...
Cik Abang dah boring jalan Jem..
Aku sampai di rumah hampir pukul 11 malam..

Itu Ajer cerita aku..

Please leave your comment after reading! wanna get to know u better...






7 ulasan:

aNIe berkata...

Ina...minggu lepas kitorang pun balik kampung...balik shah alam semula...jem giler...

Hehehe...ilang rindu tengok mak Ina dalam gambar tu...kenapa muka asam je tu... :P

Alina... berkata...

a'a lah kak ni jem teruk..malas nak balik ahad lagi..len kali nk blik sabtu mlm jer..

muka mak bkn masam..mak leka tgk oreng2 ramai dtg kat ikan bakar tuu..

cikceriacorner berkata...

akak..ehheh..org ari sabtu pon blik mka gak..tp mlm la..ahad ptg blik kl balik..bestkan blik kg..heheh..bestla kak mkn ikan bakau kan..org suka mkn kat cystal bay,gerai hj musa..heheh..servis cepat n best..heheheh..emm..terliur tgk mknan tu..hehehe..sotong goreng tepung..my favourite..ehhe

Diarihatiku1976 berkata...

wah seronok balik kg.. lama dah tak balik kg....

Alina... berkata...

Ez memang seronok balik kg tapi kejap je tu ari, tak puas jumpa mak akak..
akak mkn ikan bakar kat crystal bay jugak tapi kedai ala kasim..
sotong grg tepung ewannya favourite jugak tuu.. hehehe..

Alina... berkata...

Diarihatiku..terima kasih kerana kunjung blok saya..
memang seronok balik kampung jumpa kaum2 kat sana..

TRANUNG BLOGGERS berkata...

jIKA ANDA ORANG TERENGGANU, JOIN KAMI DI KOMUNITI BLOGGERS TERENGGANU.