Jom Klik...

Khamis, 3 Mac 2011

Suka Tengok...

Salam pada semua pengunjung blog aku.....aku kadang2 ajer dapat menulis blog ni...kadang2 takde citer...kadang2 busy....tapi kali ni aku punya cerita tentang anak aku Edraqee....nama agak unik....kalau aku pergi ke klinik atau ke pejabat2 pendaftaran orang selalu bertanya pada aku...mana aku dapat nama ni....aku cuma boleh jawab dapat dari buku nama2 islam dan yg penting punya Erti....

Edraqee kini sudah menjangkau umur 5 tahun....pada awalnya aku malas nak hantar dia ke sekolah tadika,aku nak hantar dia pada umur 6 tahun...tapi melihat kesungguhan dan setiap hari merengek nak pergi sekolah aku pun ikut ajer kemahuan dia.

Masa mula2 menghantarnya dia bersungguh2 dah tak kisah aku balik meninggalkannya di sekolah...tapi bila masuk hari kedua dia menangis takut aku tinggalkan lagi...nasib guru2 di sana pandai memujuk dia dan akhirnya kini dia sudah pandai berdikari...

Tadi semasa menghantarnya...semua murid2 sudah memasukki kelas....aku terlambat menghantarnya kerana terlewat bangun...semasa menghantar Edraqee memasukki kelas aku melihat dan mendengar cikgu bertanya pada murid2...

..ok class....'what day today'!

Murid murid menjawab berbagai2 jawapan....aku gelihati dan suka tengok....ada yang kata...monday..ada yang kata tuesday...ada yang kata friday....hari ni thursday tkde pulak murid2 sebut... yang aku paling suka tengok sorang murid ni menjawab..

....today is sunday teacher!

Masa ni aku dah tersenyum...mesti budak ni ingat cuti jer hehhehe...




Itu Edraqee dah terlambat masuk kelas tadi...

Selepas menghantar Edraqee biasanya aku akan pulang terus untuk menyiapkan Abangnya kesekolah sessi ptg pulak....

Tepat pukul 12tengahari setiap hari van akan datang rumah mengambil Abang dia...dan aku terus keluar mengambil Edraqee yang pulang sama masa Abangnya kesekolah....




Kini Edraqee sudah ada improvement.....pandai berdikari....

Itu je lah untuk cerita anak kedua aku ini.....seorang yang paling manja.....sehinggakan cikgu2 mengelarkan dia murid manja....

dan tunggu....nanti aku ceritakan pulak anak aku yang pertama....

Terima kasih pada pembaca blog ku...


2 ulasan:

aNIe berkata...

Ina...comel je dia...Hehehe... dah pandai dah kan?

Blog dah cantik...warna hijau dah...sejuk mata memandang...

Alina... berkata...

hehhehe kak ani..Ed da pandai berdikari...cikgu dia kata pick up cpt..nmpk diam hehhehe

alah....blog kita cntik pasal kak ani gak yg byk ajau kan hehhehe