Jom Klik...

Selasa, 5 April 2011

Suka Cakap

Salam semua..

Entry kali ini seperti yang aku janjikan ingin menceritakan anak aku yang pertama Ekhwan...

Seorang anak yang terlalu rapat dengan cik Abang sejak di lahirkan sehingga sekarang...

Sejak umurnya 6 bulan dia dah pandai bercakap...mulutnya bising dengan bahasa jerman nya...ketika umurnya 1 tahun dah pandai membilang nombor...membaca huruf ABC.....dan apabila umurnya 5 tahun pada awalnya aku ingin memasukki dia ke sekolah tadika tapi cik Abang tak beri kerana aku boleh mengajarnya di rumah dan tidak susah mengajarnya....kerana Ewan suka bertanya dan tidak berpuas hati kalau sesuatu benda yang dia tidak tahu dan akan terus bertanya sehingga dia faham...kadang2 aku naik malas nak melayan setiap pertanyaan dia...

Di sekolah tadika dia sering mendapat tempat kedua dalam peperiksaan....sering mendapat pujian dari gurunya....

Kini dia sudah 8 tahun....dalam usia nya ini lagi banyak soalan yang di berikan pada aku.....kalau duduk berdua dengan dia...mesti ada soalan yang aku dapat dari dia.....aku menjawab setiap soalan dia....kalau tiada soalan dari dia mesti ada cerita dari dia....cerita-cerita dia semasa di sekolah dan berbagai2 cerita yang dia keluarkan....dia memang suka bercakap.....kadang2 peluang untuk aku bercakap dengan dia langsung takde....ni lah dia Ewan......






Kalau pergi ke mana-mana semua kata rupa cik Abang


Sekarang Ewan sudah pandai segalanya...pandai menguruskan diri.....selalu menolong aku jika cik Abang outstation....dan ewan lah kawan cakap ku setiap hari.....setiap percakapan dia aku selalu tersenyum dan ketawa....


Ok itu ajer coretan anak2 aku untuk kali ini.....



2 ulasan:

Kak Anie berkata...

Ewan dah nampak besar dah... tapi wajah dia nampak seriuous

Alina... berkata...

ye r kak ni....kalo bergambbar dia susah nak senyum....makin besar susah pulak nak begambar....mcmner nak jadi upin ipin kalo ssh nak brgambar erk hahhaha