Jom Klik...

Ahad, 29 Mac 2009

MALAM MINGGU DI TENGAH KUALA LUMPUR..


Setelah hampir lapan hari ibu dan bapa mertua aku berada di rumah aku kini tiba masanya mertua ingin pulang ke Terengganu, dan berhasrat ingin pulang ke Terengganu pada malam minggu dengan menaiki bas pada waktu malam pukul 11 malm dan sampai pada 5 pagi keesokkannya...
Sepanjang mertua berada di rumah aku, mertua aku lah yang menyediakan sarapan, masak untuk makan tengahari dan malam.. aku cuma menolongnya sahaja di dapur.. Mertua aku seorang yang baik hati begitu juga Bapa mertua aku, cakap saja apa yang ingin anak2nya makan pasti dia akan memasakkanya...


Selepas Solat asar aku bersiap2 bersama cik abang serta anak2 untuk menghantar mertua ke stesen bas...




Sebelum ke stesen bas, Cik Abg mengajak mertua berjalan2 di supermarket carrefour.. setelah hampir maghrib, kami pun bertolak ke stesen bas yang terletak2 betul2 bersebelahan PWTC yg baru saya habis persidangan Umno disana...




Setibanya kami di sana.. aku melihat ada karnival jualan murah di PWTC...aku pun terus mengajak mertua dan cik abang untuk ke tempat jualan itu... seronok jugak dapat ke situ...


Selama ni hanya tgk di tv saja karnival jualan tu.. tapi kali ni aku di beri kesempatan ke karnival tu...




Setelah hampir pukul 10 mlm.. cik Abg mengajak ke stesen bas untuk menunggu bas yang akan di naiki mertua nanti...


Sementara menunggu pukul 11 mlm, aku bersembang lagi dgn mertua serta bergambar2 dengannya...

Ibu Mertua Bersama Ewan


Eh2 malu pulak si Ewan ni bila ambik gambar sekali lagi..



Ni pulak bapa mertua bersama si kecik aku bergambar di stesen bas..




Jam hampir pukul 11 malam.. bas masih tak tiba2.. anak2 mula keboringan.. tapi dengan ada cik Abang yang sentiasa melayani anak2nya.. anak2 pun tidak boring berada di situ... aku masih lagi bersembang dengan mertua untuk mengelak dari sama2 rasa mengantuk.....








Edraki melepaskan rasa dahaga setelah berlari2 di stesen bas tu..



Aksi Ewan dan Edraqee ketika bas tak sampai2......




Tepat pukul 11.10 minit mlm, Bas pun tiba... aku dan cik Abg serta anak2 bersalaman dan bercium ciumanan bersama mertua...

Selepas bas pun mulai bergerak.. aku pun beransur pulang ke rumah...

Dalam perjalanan aku melihat keindahan Kuala Lumpur di waktu malam... orang2 masih ramai seperti hari siang...

Dalam kereta Cik Abang Berkata.. he he he ... bermalam minggu ye kita di tengah Kuala Lumpur...

Habis dah cerita ku...

Terima kasih sangat pada yang sudi membacanya....





Komenlah....

4 ulasan:

aNIe berkata...

OOh....ina....mertua dah balik ke...seronok bila mertua dtg rumah...masak2 untuk kita seronok kan?...disamping itu dapatlah belajar masak2 makanan yang MIL yang terkenal terer memasak

Alina... berkata...

a'a lah kak ani seronok dapat mkn mknn masakkan mentua..
bkn dpt mkn jer, dpt belajar lg masakan ganu..

UMIE berkata...

Ada mak mertua yg bleh terima kita.. ada juga yg langsung tak menghargai kita.. sekarang saya belajar dari pengalaman.. apapun.. baguslah awka dapat mak mertua yg baik..

Alina... berkata...

yelah umi..saya brsyukur memilikki mertua yang baik pada saya..
apapun saya berharap suatu hari umi akan temui kegembiraan yg pasti menunggu umi di hadapan sana..