Jom Klik...

Selasa, 14 Jun 2011

Kelantan....Terengganu...Kuantan....

Lama rasanya tak menulis cerita2 aku dalam blog ni.....

Bukannya takder cerita cuma penyakit malas menaip selalu tiba...

Tapi kali ini aku ada Masa....ada Semangat.....dan Ada Cerita......

Cuti sekolah yang lepas aku sekeluarga meninggalkan rumah genap 2 mggu cuti persekolahan kerana mengikut cik Abg outstation campur dengan percutian balik ke rumah mertua di terengganu....dan majlis perkahwinan adik Ipar di kuantan.....sesuai dengan cuti...masa...dan perjalanan yang sama.....

Bertolak minggu pertama cuti sekolah terus ke kelantan dan tiba waktu tengah malam.....tidak langsung berasa letih walaupun perjalanan yang begitu panjang.....

Keesokkan harinya Cik Abg ke tempat dia bertugas....tinggallah aku dan anak2 di bilik sehingga cik Abg habis kerja...

Mehhh layan pic2 mereka semasa dalam bilik hotel.....


Effy menghabiskan masa sambil tonton TOYS STORY 2 .......

Ewan & Edraqee mengabiskan masa main ps.....

Selepas seharian anak2 membuat hal masing2....rasa bosan pulak berada di bilik.....aku membawa mereka mencari makan....ada tempat makan banyak di situ tapi Anak2 ternampak restoran THE RED WARRIOR STATION dan terus mengajak aku kesana.....sambil order si Ewan sibuk suruh aku mengambil gambar dia......

Ermmmm jom tgk lagi gambar diaorg....

Amboi yg Adik tu ....aksi habiss....


Ed suka bergaya....like mother..

Masuk hari keempat di kelantan...aku bersiap2 nak ke kuala terengganu pulak ke rumah mertua....plan awal nak shoping....melihat keadaan cuaca di kelantan terlalu terik dan jem di mana2 aku dan cik Abg mengambil keputusan untuk terus ke Kuala Terengganu ajerr...

Sampai di kuala terengganu sebelum isyak.....

Duduk dengan keluarga Mertua sambil menjamu nasi minyak.....

Hari pertama....duduk di rumah ajer mendobi baju....

Hari kedua.....ke mydin mencari barang2 anak2....malam....gi round2 bandar sambil jalan2 cari makan.....its fun....

Hari ketiga......duduk di rumah mertua sambil berborak dengan ipar2 dan biras.....

Hari keempat sebelah petang...Cik Abg ajak ke pantai....

Pantai terengganu memang cantik2....tempatnya memang menenangkan....jom layan pic nii...


Dengan si manja ku...

Effy pertama kali jumpa pasir.....

Bila dah main dgn pasir....nak bergambar pun susah si Effy ni hehe....

Setelah 5 hari berada di rumah mertua.....perjalanan di teruskan lagi....kali ini ke kuantan pulak....membawa seorang anak buah dari terengganu.....bertolak awal pagi.....sampai tengahari....

ok apakata.....tunggu cerita seterusnyaaa.....



Semua coretan adalah hakmilik alina ismail dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

2 ulasan:

Aeez berkata...

Aunty ina, bestnya pegi jalan2

Alina... berkata...

Aeez...best jugak....Aezz lagikkk best gi perak hhehhe